Самоосвіта
Педагогічне
покликання неможливе
без
гармонії серця і розуму
В.Сухомлинський
Набат
будильника. Промінчик під повіки-
Снів
негативи засвітив зненацька.
Знадвору
в котрий раз фальцетне «КУКУРІКУ»,
Моїх
речей конвеєр чудернацький:
Люстерко,
сукня, філіжанка кави…
А
двері вже прочинені на ганок…
І поспішаючи
поринути у справи,
Я промовляю: «Світе, добрий ранок».
Саме
так, як у цій поезії, починається мій день: лагідна посмішка, веселий настрій і
багато нових планів. Стати педагогом мріяла з дитинства. Батьки схвально
поставились до мого вибору професії. «Тільки працьовитість може мрію
перетворити в життя» - часто любила повторювати мама. І я доклала всіх зусиль,
щоб мрія здійснилась.
Із
студентських років пам’ятаю бурхливі дискусії навколо питання, яким має
бути вчитель. Думки були найрізноманітнішими,
та я обстоювала міркування, що належить В.Сухомлинському й випробувані часом: «Педагогічне
покликання неможливе без гармонії серця й розуму». Ці слова стали моїм
дороговказом у роботі як вчителя – словесника, так і класного керівника. Прагну
впливати на своїх вихованців словом, що має барвисту гаму відтінків, а тому й
змінюється незалежно від конкретної педагогічної ситуації і, хочемо ми того чи
ні, від власного настрою, який відчувають уже з першого погляду на них, завжди
пам’ятаю слова І.Драча про те, що слово – це крила ластівки. Вона їх не
відчуває, але й злетіти без них не може. Це від тебе залежить си замулиться
джерело рідної мови в твоїй душі, а чи пружно і вільно дихатиме.
Якого
вчителя діти люблять найбільше? Анкетні дані стверджують: вимогливого й
справедливого, тактовного й доброго, врівноваженого й порядного в
найдрібнішому, який може усмішкою окрилити учна, вселити віру в невичерпні
людські можливості і поглядом засудити необдуманий крок школяра, застерегти від
поганого вчинку.
Намагаюсь
кожен урок зробити цікавим, радісним, щоб розкрився творчий потенціал
особистості. Для цього використовую найрізноманітніші методи і прийоми навчання,
адже працюю над темою: «Нестандартні уроки. Використання різноманітних форм і
методів навчання та застосування елементів народознавства, впровадження
етнографічного кабінету на уроках української мови та літератури» .
Проблема, над якою працює методоб’єднання: створення сприятливих умов для підвищення
професійної майстерності, творчого зростання і якості праці педагогічних
працівників. Науково-методичний супровід розвитку професійної компетентності
вчителя шляхом опанування й впровадження інформаційно-комунікативних
технологій.